השנקל שלנו באהבה אליכם, והפעם
~ בניית אתרים ~
מי, מה, מו, ומו מה מי - בואו נתחיל >
הקדמה
בעולם העסקים של היום, אתם חייבים להחזיק בנכס דיגיטלי כדי למשוך אליכם לקוחות, לגרום להם לחזור ולגבור על המתחרים. רוב בעלי העסקים כבר מבינים שנוכחות דיגיטלית היא הכרחית, אבל לא מעט עסקים קטנים עדיין מאמינים שהם יכולים להסתדר בלי בניית אתר אינטרנט, ולהסתפק בשיווק ברשתות החברתיות. כמובן שחשוב מאוד להיות נוכחים גם בעולם הסושיאל, ורשתות כמו פייסבוק אכן מספקות כלים ואפשרויות, אבל לא כדאי לכם לעשות את זה על חשבון בניית אתר אינטרנט. הנכס הדיגיטלי העיקרי של כל עסק צריך להיות אתר טוב ומקצועי.
רוב האנשים שצריכים שירות מקצועי או מחפשים לקנות מוצר כלשהו, פונים קודם כל למנועי החיפוש ברשת, ובעיקר ל-Google כמובן. כדי שיבחרו בכם בין אלפי התוצאות האחרות, אתם צריכים להיות שם ורצוי שתופיעו כמה שיותר גבוה. בניית אתר אינטרנט היא לא עניין יקר, ואם תעשו את זה נכון תוכלו לחסוך כסף ואפילו להגדיל את ההכנסות, לפנות לעצמכם זמן יקר ולבסס את המותג שלכם בעיני הלקוחות ומול המתחרים.
מה בעצם הופך את האתר לאתר איכותי ?
למה חשוב בכלל שהאתר שלכם יהיה איכותי? מסיבה פשוטה: אתם רוצים לספק לגולש (מי שבתקווה יהפוך ללקוח שלכם), חוויית גלישה מעולה! בעוד אתר איכותי יבסס את התנאים לחוויה מצוינת, אתר שאיכותו בינונית יעשה בדיוק את ההפך. ולכן, חשוב שתדעו אילו פרמטרים מגדירים את איכות האתר:
- מהירות גלישה באתר – אי אפשר לדבר על בניית אתרים ועל איכות, מבלי לדבר על מהירות הגלישה. זהו הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק מסיבה פשוטה: כשהגלישה באתר איטית ומקרטעת, כל השאר לא משנה. לכן, אנו ממליצים מיד עם הכניסה לאתר, ללחוץ על כמה קישורים רנדומליים במטרה לאמוד את זמן התגובה וכמה הוא מהיר.
- האם מטרת האתר ברורה? – הצצה על חלון הראווה של חנות ספרים לדוגמא, מספיקה לכם בכדי להבין שהמוצר שרוצים למכור לכם הוא ספר, ולא שואב אבק. זו אינדיקציה נוספת שתוכל להעיד על איכות האתר: האם אתם מצליחים להבין בשניות הגלישה הראשונות מהי מטרתו? חשוב שסוג ומטרת האתר יהיו ברורים – האם זהו עמוד נחיתה, אתר תדמית או חנות אונליין, ובעיקר – מהי תכליתו? לגרום לגולש להשאיר פרטים, למכור לו מוצר ישירות מהחנות, ליצור תדמית חיובית על העסק וכן הלאה…
- עיצוב גרפי מרשים – בניית אתרים אינה מתמקדת רק בתשתית הטכנולוגית, אלא גם בצורה ובעיצוב. עיצוב מרשים לאתר, תורם בהכרח ליצירת רושם טוב יותר על הגולש. כשאתם נכנסים לראשונה לאתר שלכם, התגובה שלכם צריכה להיות WOW.
- בלוג/מאמרים/מידע מקצועי – זה אולי לא הדבר הראשון שתחשבו עליו בהקשר של איכות, אך חשוב להבין את חשיבותו: הקמת לשונית של בלוג (שיכולה להיקרא גם מאמרים או מידע מקצועי), מעידה על הבנתו של בונה האתרים בקידום וביצירת ערך רב לגולש.
- קישורים לרשתות החברתיות – קישור לרשתות החברתיות (אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב וכו…), חובה בכל אתר – תדמית או מכירות. אולי תופתעו, אך איכות האתר מוגדרת גם ע"י שילוב קישורים אליהן. המטרה היא לענות על כל צרכיו של הגולש, וסביר כי מתעניין בכם ירצה קישור מהיר לרשות החברתיות שלכם.
היתרונות שתשיגו מבניית אתר לעסק שלכם:
- תדמית טובה יותר. כמעט ולא צריך לשכנע בנושא הזה, עסק עם אתר אינטרנט נתפס כעסק רציני ואמין הרבה יותר, מה שיגרם ללקוח לביטחון, מה שיגרום לו לבסוף לבצע איתכם עסקה, לקנות את המוצר שלכם או לשכור את השירות שלכם. את אתר האינטרנט אפשר לפרסם ברשתות החברתיות ובכך לחזק את התדמית שלנו גם בעיניי קהל הלקוחות שנמצא שם.
- לקוחות חדשים ימצאו אותך. כן, הם ימצאו אותך ולא אתה אותם. בניגוד לשיטת השיווק ברשתות החברתיות בה אתה מגדיר את הקהל שתרצה למצוא כדי שאולי יתעניין בפרסום שלך, כאן זה עובד הפוך. ולטובתנו. כשאתה מפרסם בגוגל אתה מפרסם לקהל שכבר מחפש את השירות שלך, לכן הסיכוי לביצוע עסקה גדול הרבה יותר, בהתחשב בכך שהאתר נראה טוב ומוכר מספיק כמובן.
- יצירת לידים איכותיים. ראשית, מה הוא ליד? ליד הוא טופס פרטי לקוח המתעניין בשירות שלכם. מאגר לידים הוא מאגר פרטי לקוחות המתעניינים בשירות שלכם. איך נמדדת רמת האיכות של הליד? ע"י רמת הרלוונטיות והמוכנות של הלקוח לבצע איתכם את העסקה. בחזרה לענייננו, איך אתר אינטרנט יכול לייצר לנו לידים איכותיים? כאשר בונים את האתר בצורה מקצועית, דואגים להשאיר טופס מילוי פרטים במספר מקומות באתר (במידה כמובן), הלקוח כבר ביקר באתר שלכם, קרא על השירות או המוצר שלכם והתעניין מספיק כדי להשאיר פרטים, מה שאומר שהליד הוא בהחלט איכותי.
- זמינות 7\24. אתר אינטרנט הופך את העסק שלך לזמין ללקוחות בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע. בעזרת כמה פיצ'רים פשוטים, ניתן לתת מענה ללקוחות, אופציה לנהל שיחה, לקבל תשובות לשאלות ולהשאיר פרטים, כל יום כל היום. וזה לא מצריך ממכם כלום כמובן, ברגע שתקבלו את המידע תוכלו לחזור ללקוח בשעות הפעילות שלכם לאחר שהלקוח כבר ביצע אינטראקציה חיובית עם העסק.
- הקלה על הלקוח ועל העסק. לפעמים הלקוח בסך הכל רוצה לדעת מספר פרטים יבשים על המוצר או השירות לפני הרכישה, לפעמים הוא רק רוצה לדעת את שעות הפעילות ולפעמים הוא פשוט רוצה להראות לקרובים ולהתייעץ. אתר אינטרנט מקהל על הלקוח מבחינת הזמינות והנגישות שיש לו לגבי כל השירותים או המוצרים שלכם ומקל עליכם בכך שבמקום לקבל שיחת טלפון או הודעה על כל שטות, אתר האינטרנט עושה בשבילכם את העבודה.